Mailing versturen, Mailing Masters is hier ijzersterk in

Mailing versturen?

Een mailing versturen zonder daar al te veel tijd mee kwijt te zijn is heel gemakkelijk. Wij kunnen een volledige mailing voor u verzorgen. Wij zorgen voor het vouwen en vullen de enveloppen voor u. Ook zorgen wij ervoor dat de adressen op de enveloppen komen door deze erop te printen of er adresstickers op te plakken. Kortom, u kunt er vanuit gaan dat wij de mailing netjes en zorgvuldig versturen voor u, door alle daarvoor benodigde stappen te volgen. Wij stellen daarbij u wensen voorop.

Onze werkwijze bij het verzenden van een mailing

Mailing versturen

Geef ons aan wat voor mailing u wenst te versturen en wij spreken graag de belangrijkste zaken met u door. Hierna brengen wij graag een passende en vrijblijvende offerte aan. Naast enkel het versturen van uw mailing kunnen wij deze ook voor u printen met onze speciale printservice. Kijk voor deze en onze andere diensten bij producten voor een uitgebreide uitleg.

Twijfel dus niet langer en laat ons uw mailing versturen. Neem contact met ons op en mail info@mailingmasters.nl

15 Tips bij het verzenden van een goede mailing

Wilt u zelf uw mailing opzetten? Dan hebben wij voor u een rijtje met interessante tips. Dit zijn praktische tips die bij het verzenden van mailings hun waarde hebben bewezen…

1. Recent adresbestand
Een recent adresbestand is noodzakelijk voor een effectieve mailing. Wanneer u een bestand gebruikt dat een aantal jaar geleden voor het laatst is geupdate is de kans groot dat veel poststukken retour komen vanwege bijvoorbeeld het vertrekken van een contactpersoon bij een organisatie.

2. Uw mailing versturen met een volledig adresbestand
Het is niet alleen belangrijk dat uw adresbestand recent is, maar deze moet ook zo volledig mogelijk zijn. Wanneer bij u bijvoorbeeld bekend is welke persoon binnen een bedrijf verantwoordelijk is voor de inkoop van uw product, dan zal de mailing vele malen effectiever zijn als u ook deze persoon direct aanschrijft. ‘Reclamebrieven’ die worden gestuurd naar een adres zonder contactpersoon komen minder vaak aan bij de juiste persoon. Mailing Masters beschikt over zeer uitgebreide adresbestanden die kunnen worden gebruikt voor uw mailing.

3. Opvallen
Opvallen met uw mailing is belangrijk, zeker in tijden waarin de brievenbus vol zit met reclamematerialen. Diverse mogelijkheden zijn beschikbaar om een mailing op te laten vallen. Een afwijkende vorm of kleur van een envelop of een bijzondere andere verpakking zorgt ervoor dat de envelop sneller wordt geopend.

4. Give-away
Wanneer u er vrijwel zeker van wilt zijn dat uw envelop wordt geopend dan wordt geadviseerd om een give-away of gadget toe te voegen aan de envelop. Dit is kostbaar, maar een mailing versturen met een incentive zorgt wel voor een zeer hoge attentiewaarde. De effectiviteit van de mailing kan met bijvoorbeeld een pen gemakkelijk verdubbelen.

5. Advies
Wanneer u een grote mailing verzendt is de kans groot dat u niet alel enveloppen zelf gaat vullen, maar daarvoor een externe partij inschakelt. Wanneer u niet zeker bent over uw mailing of een mening wilt hebben over uw plan, kan het zeker geen kwaad om deze externe partij mee te laten denken. De direct mail specialisten van Mailing Masters denken graag met u mee en helpen u graag om een zo succesvol mogelijke mailing te verzorgen.

     50% van het succes van uw mailing hangt af van de kwaliteit van het adresbestand!

6. Tekst
Uw mailing kan wat betreft vorm uitstekend zijn ontworpen, maar als uw tekst niet in orde is kan de mailing zijn succes volledig verliezen. Wanneer u bijvoorbeeld meerdere spelfouten maakt wordt het imago van uw bedrijf slechter. Laat daarom bij twijfel altijd iemand de tekst lezen die veel kennis heeft op gebied van de Nederlandse taal. Laat sowieso altijd iemand anders de tekst lezen, twee mensen zien meer dan 1.

7. Tijd
Is het belangrijk dat uw mail de dag na aanbieding bij TNT post op de deurmat valt of is het ook prima als de mailing een dag later, een paar dagen later of zelfs een week later aankomt? Wanneer de mailing geen haast heeft is het aan te raden om uw post niet via de 24-uurs service te versturen, maar met bijvoorbeeld 48-uurs service, 72-uurs service of nextweek delivery. Hierdoor kunt u een aanzienlijk bedrag besparen, zeker bij grote aantallen en een hoger gewicht per mailpiece.

8. Humor werkt!
Wanneer uw mailing en doelgroep daarvoor geschikt is, dan is het bij mailing versturen aan te raden om humor te gebruiken.

9. Personaliseren
Zoals al is besproken is het verstandig om over een zo gedetailleerd mogelijk adresbestand te beschikken. Daarbij is het ook verstandig om de brieftekst ook zo persoonlijk mogelijk te maken. ‘Geachte heer Jansen,’ komt beter over dan ‘Geachte heer, mevrouw,’. Wanneer een eventuele bedrijfsnaam ook wordt genoemd in de tekst wordt de brief nog persoonlijker.

10. Behouden of werven?
Vergeet niet dat u uw bestaande klanten ook af en toe aandacht geeft door middel van bijvoorbeeld een goede mailing. De loyaliteit van de klant ten opzichte van uw bedrijf zal dan groter zijn. De kans op een volgende bestelling wordt tevens vergroot.

     Stappenplan Direct Mailing versturen:
     Bepalen doelgroep -> verkrijgen goed adresbestand -> ontwerpen goede meiling met een duidelijke
     boodschap -> produceren ontwerp (drukken, printen, etc.) -> verzenden ->
     vervolg (volgende mailing, nabellen, etc.)

11. Planning
Geadviseerd wordt om goed uw doelgroep te onderzoeken en zo te weten te komen wanneer deze doelgroep bezig is met de aanschaf van uw product en/of dienst. Uw mailing versturen moet u daar op afstemmen. Een reclame voor ijsjes in de winter is bijvoorbeeld veel minder effectief dan de zelfde reclame wanneer het buiten 30 graden is.

12. Herhaling
Een reclame-uiting valt pas echt op als deze wordt herhaald of als mensen op verschillende plaatsen en wijzen hiermee worden geconfronteerd. Niet iedereen beschikt over een budget dat het toestaat om bijvoorbeeld overal advertenties te plaatsen. Toch kunt u deze herhaling ook bewerkstelligen met een kleiner budget. Aangeraden wordt om bijvoorbeeld alle ontvangers van de mailing na te bellen of een reminder te sturen per post. Wanneer u zelf niet de capaciteit heeft om mensen na te bellen kunt u altijd een extern bedrijf hiervoor inschakelen. Wist u dat per jaar gemiddeld 4 tot 5 contactmomenten nodig zijn om ‘top of mind’ te blijven bij de klanten?

13. Gemak
Wanneer u in uw mailing de mensen oproept om te reageren, maak dit dan zo gemakkelijk mogelijk. Voeg bijvoorbeeld een antwoordkaart bij met antwoordnummer met een al van tevoren ingevulde persoonlijke informatie die de mensen alleen maar in de brievenbus hoeven te doen. De kans dat mensen reageren is dan groter dan wanneer veel informatie moet worden ingevuld en deze vervolgens in een eigen envelop met eigen postzegel moeten worden verzonden. Mailing Masters kan u onder andere adviseren over de mogelijkheden wat betreft antwoordkaarten.

14. Brieven
Een mailing versturen met een daarbij goed geschreven brief is moeilijker dan veel mensen denken. Zorg ervoor dat uw brief aan de volgende eisen voldoet: kort en bondig, gestructureerd (kopregels en alinea’s), juiste toon en persoonlijk ondertekend.

15. U of wij?
Veel mensen zijn geneigd vaker het woord ‘wij’ te gebruiken in een brief dan het woord ‘u’. Zo komt het over alsof u vooral over uzelf praat. Probeer vaker ‘u’ te gebruiken dan ‘wij’.

Wilt u meer weten over direct marketing? Kijk dan ook eens op deze direct marketing pagina!