4 interactive direct mail mogelijkheden

Verras je doelgroep met een interactive direct mail

Menig marketeer zal het beamen dat direct mail tot op de dag van vandaag 1 van de meest doeltreffende en efficiënte manieren is om een specifieke doelgroep aan te spreken. Ja inderdaad zelfs nog steeds in het digitale tijdperk waarin wij ons bevinden. Dit geldt niet alleen voor de regulier direct mail campagnes maar zeker ook voor een interactive direct mail actie.

Opvallen door het verzenden van direct mail

Voorbereiding, plannen, weten wat je doelgroep doet bewegen en een goede dosis creativiteit maakt van een gemiddelde DM campagne een direct mail campagne waar niet alleen over gesproken wordt maar ook 1 die het gewenste effect oogst. Bij Mailing Masters weten wij vanuit de dagelijkse praktijk dat een dm die de ontvanger de kans geeft om te reageren op de boodschap tot verbluffende resultaten kunnen leiden.

4 interactive direct mailing voorbeelden

Augmented Reality ( aangevulde realiteit)

Misschien klinkt het u als marketeer of ondernemer wat vreemd in de oren maar Augmented Reality (AR) biedt geweldige mogelijkheden om de ontvanger van de direct mail te triggeren. Met behulp van deze techniek wordt het bijvoorbeeld mogelijk om uw traditionele mailing in 3d weer te geven. Kijk hier voor een prachtig voorbeeld van een AR mailing

Direct mail met 3d afbeelding

Een direct mail met een 3d afbeelding is enigszins te vergelijken met AR. Met behulp van een 3d bril wordt het mogelijk om de interesse van de ontvanger op te wekken.

Een direct mail met een verbogen boodschap

Hiermee kunt u de ontvanger van uw direct mail poststuk een ludieke en aansprekende illusie voorschotelen. U kunt een poststuk verzenden waarbij de ontvanger nog een handeling dient te verrichten voordat de gehele boodschap zichtbaar wordt. Een creatief voorbeeld is een mailing van een waterbedrijf dat een direct mail verstuurde waarbij de ontvangers het poststuk onder water moesten houden om zo een geheime boodschap te kunnen ontdekken.

interactive direct mail

Creatieve vormgeving d.m.v. Cut-outs

Iets ouderwetser maar een uitgesneden direct mail trekt vaak enorm veel aandacht. Deze mailing zorgt er vaak voor dat de ontvanger de nodige tijd aan het door u verzonden poststuk besteedt.

Maak ook gebruik van onze direct mail expertise

Overweegt u om een mailing te versturen? Neem dan contact met ons op! Onze direct mail experts denken graag met u mee en bieden u graag een passende offerte aan!

nl_NLDutch