Inhoud
Wat is direct mailing?
Direct mail is een grote diversiteit aan marketingmateriaal. Bekende voorbeelden zijn brochures, catalogi, flyers, uitnodigingen briefkaarten, nieuwsbrieven en verkoopbrieven. Het belangrijkste doel van een direct mailing is het bereiken van bestaande en nieuwe contacten. Deze reclame is gepersonaliseerd en zorgt er voor dat de verzender in de juiste aandacht komt te staan.
Waarom werkt direct mailing versturen nog steeds?
Het voordeel, in tegenstelling tot veel andere vormen van reclame maken, waarbij u nooit zeker weet wie uw boodschap krijgt, biedt direct mailing versturen de mogelijkheid om 1 op 1 te communiceren met een door u geselecteerde doelgroep. Ook kunt u zelf bepalen wanneer zij uw mailing ontvangen en zijn er tal van interessante manieren waarop u uw boodschap vormgeeft.
Ook springt u tegenwoordig weer veel meer in het oog door het versturen van een traditionele direct mail t.o.v. online mailingen. De attentiewaarde van een e-mail of bijvoorbeeld een fysieke kaart ligt vele malen lager. Ook uw doelgroep filtert het merendeel van hun mailbox en besteed weinig tot geen tijd meer in het lezen van e-mails. Wanneer uw fysieke mailing op de deurmat valt, concurreert uw met veel minders aanbieders om de aandacht van uw doelgroep.
Drukwerk verzenden
Mailing Masters is een full service print- en mailbedrijf. Zo kunt u uw mailing bij ons laten drukken in zwart-wit of in full-color en bieden wij een compleet pakket van verspreidingsmogelijkheden. Van huis-aan-huis, gepersonaliseerd, nationaal, regionaal als internationaal . Met behulp van onze kennis en ons netwerk zorgen wij ervoor dat het drukwerk van onze opdrachtgevers voordelig verzonden worden.
Printen van uw direct mailing
Bij Mailing Masters bieden wij een complete “oplossing”. Wij ondersteunen en faciliteren dan ook onze opdrachtgevers bij het ontwerpen, printen, vouwen couverteren, sealen, het verzenden en de responsverwerking. U bepaalt zelf welke van deze opties interessant zijn voor het versturen van uw direct mailing. Ter verduidelijking leest u een korte toelichting op de eerdere genoemde opties die horen bij onze mailingservice.
Couverteren van uw direct mailing
Couverteren is het vullen van enveloppen. Bij Mailing Masters behoort zowel machinaal als handmatig couverteren tot de mogelijkheden.
Wat is grafisch afwerken?
Onder grafisch afwerken verstaan wij alle handelingen die nodig zijn om het print – of drukwerk van uw direct mailing in optimale staat te krijgen. De finishing touch als het ware. Handelingen die hieronder vallen zijn, snijden, vouwen, perforeren, stansen, lijmen, vergaren, nieten en binden.
Sealen van uw direct Mailing
Veel opdrachtgevers kiezen ervoor om hun mailing te verpakken in folie. Deze manier van verpakken zorgt ervoor dat uw brochure, krant, catalogus of ander drukwerk vochtvrij op de maat van uw doelgroep valt. Daarnaast biedt deze manier van verpakken de nodige bescherming tijdens het bezorgproces.
Kosten direct mailing
De kosten van een direct mailing versturen is afhankelijk van volume, vormgeving, grafische afwerking en de bestelcondities. Brengt u het gehele traject van uw direct mail onder bij een mailinghuis of maakt u gebruik van een aantal opties van de mailingservice. Dit zijn allemaal factoren die een invloed hebben op de kosten van uw direct mailing. In de praktijk zien wij dat de portokosten een substantieel onderdeel van de kosten zijn. Gelukkig zijn er manieren om te besparen op portokosten. Hieronder lees je daar meer over.
Besparen op het verzenden van direct mailing
Het loont zeker om uw mailing voor het verzenden eens tegen de loep te houden. Zeker wanneer u grote aantallen of regelmatig poststukken verstuurd. Hieronder kunt u 8 tips teruglezen die u wellicht helpen bij het besparen op de verzendkosten van uw direct mailing.
2 tips bij het versturen van direct mailing
- Overweegt u in de komende periode een mooie direct mailingcampagne op te zetten? Neem dan 2 maanden de tijd voor het verzamelen van direct mail die u zelf ontvangt. Analyseer deze goed en leer van zowel de sterke punten als wel de minder krachtige punten. Probeer ook eens te kijken naar het geen een concurrent doet. Die zal u zeker helpen om effectief te communiceren met uw doelgroep.
Een goed getimede follow-up mailing
2. Onze ervaring leert dat een goed getimede follow-up essentieel is. Zo zijn mailingen met telefonische follow-ups of een verwijzing naar een landingspagina erg effectief. Na het versturen van uw mailing is het aan te raden om niet te lang te wachten met het contacteren van uw klanten. Bel, mail of bezoek uw na enkele dagen. U kunt dan bijvoorbeeld vragen of ze uw boodschap hebben ontvangen. Als het antwoord ja is, dan kunt u het moment aangrijpen om uw verkoopverhaal te doen. Kijk
Wilt u uw direct mailing versturen via Mailing Masters?
Vul het formulier in en ontvang een vrijblijvend offerte!