Inhoud
Wat is e-commerce?
E-commerce is een term die wij gebruiken om de elektronische, internet- of ook wel online handel genoemd aan te duiden. Het gaat hierbij om het kopen en verkopen van goederen via elektronische verbindingen. Deze digitale handel wordt in Nederland in zowel de B2C als de B2B sector gedreven. Sterker nog Nederland is 1 van de koplopers in de wereld als het gaat om het bedrijven e-commerce. Zo waren er volgens het centrale bureau van de statistiek in 1 januari 2021 bijna 70.000 webshops actief.
Het gebruik van een e-commerce platform
Bij de elektronische handel komen klant en aanbieder bij elkaar via een platform. Dit kan zijn een website, een webwinkel, een mobiele applicatie of een social mediakanaal. Vaak is het echter een combinatie van deze digitale middelen. De klant verwacht een gebruiksvriendelijk systeem dat gemakkelijk te gebruiken is en direct voor hem of haar de best mogelijke zoekresultaten naast elkaar zet. Bovendien moet de verwerking van bestellingen gemakkelijk kunnen worden opgelost en moeten verschillende verzendings- en betaalmethoden beschikbaar zijn. Met name kan een e-commerce aanbieder zich onderscheiden door een snelle levering en een op en tot functionerende klantenservice.
Ecommerce aanbieders hebben de voorkeur voor een e-commerceplatform met een eenvoudige integratie, de mogelijkheid om eenvoudig mutaties te maken in het assortiment, de mogelijkheden om producten te promoten en de mogelijkheid om een koppeling met een voorraadbeheersysteem te maken. Althans dat is onze ervaring. Bij Mailing Masters ondersteunen wij de meest gangbare e-commerce platformen. Ook bieden wij kosten besparende oplossingen voor zowel de logistieke als de financiële afhandeling van de e-commerce transacties.
Welke voordelen biedt de e-commerce?
- Het aankoopproces kan zonder enige vertraging worden uitgevoerd.
- Informatie tussen de klant en de dienstverlener kan snel worden uitgewisseld (per telefoon of e-mail).
- 24-uurs service is mogelijk
- Snelle reactietijd in geval van problemen
- Lage transactiekosten
- hoge klanttevredenheid