Online leads genereren met direct mail is onderscheidend. Weet u hoe? Een direct mailing is fysiek en dit biedt de nodige unieke mogelijkheden qua vormgeving vergeleken met een digitale mailing. Daarnaast wordt dit marketingkanaal niet meer overspoeld door zenders die ook vechten om de aandacht van uw doelgroep. Kortom volop kansen.
In de deze tijd is de kans namelijk enorm groot dat ook uw organisatie zich al een geruime tijd focust op het generen van leads via online marketing. Ze spenderen veel middelen en tijd aan social media, SEO, SEA en e-mailmarketing. Organisaties gebruiken deze digitale vormen van leadgeneratie massaal. Dit betekend dat ook uw doelgroep wordt overspoelt. De lage kosten liggen hieraan ten grondslag.
Wilt u ook meer halen uit uw online lead generatie?
Zet dan direct mail in combinatie met online marketing inspanningen. Met behulp van direct mail is het tegenwoordig eenvoudig om onder de aandacht te komen bij uw doelgroep. Zeker als u een creatieve en aansprekende direct mailing ontwerpt en verstuurd is de kans groot dat u uw doelgroep weet te raken. De praktijk laat zien dat campagnes waarbij de ontvanger van de dm wordt gewezen /verwezen naar de digitale kanalen van de organisatie mooie resultaten oplevert.
Op deze 4 manieren kunt u online leads genereren met direct mail
Het genereren van online leads met direct mail is een strategie waarbij je fysieke post gebruikt om potentiële klanten naar je online kanalen te leiden. Hier zijn vier manieren waarop je online leads kunt genereren met direct mail:
- QR-codes en gepersonaliseerde URL’s (PURL’s): In je direct mail-stukken kun je QR-codes en PURL’s opnemen die leiden naar specifieke bestemmingspagina’s op je website. Deze pagina’s kunnen speciale aanbiedingen, enquêtes of informatie bevatten die exclusief beschikbaar is voor de ontvangers van de direct mail. Wanneer ontvangers de QR-code scannen of de PURL bezoeken, kunnen ze gegevens achterlaten om meer informatie te ontvangen of om in aanmerking te komen voor aanbiedingen.
- Direct mail met unieke kortingscodes: Voeg unieke kortingscodes toe aan je direct mail-stukken. Vertel ontvangers dat ze deze kortingscodes kunnen gebruiken voor online aankopen op je website. Om de korting te claimen, moeten ze hun gegevens invoeren tijdens het online afrekenproces, waardoor je waardevolle informatie over hen verzamelt.
- Wedstrijden en sweepstakes: Organiseer een wedstrijd of sweepstake via je direct mail-campagne en moedig ontvangers aan om online deel te nemen. Deelname kan vereisen dat ze zich registreren op je website of sociale media-accounts volgen. Deze methode kan de betrokkenheid vergroten en leads genereren.
- Responskaarten met online-opties: In je direct mail-stukken kun je responskaarten opnemen waarop ontvangers hun interesse kunnen aangeven. Je kunt bijvoorbeeld vragen of ze meer informatie willen ontvangen via e-mail of zich willen aanmelden voor je nieuwsbrief. Deze responskaarten kunnen online worden ingevuld of teruggestuurd via de post.
Het integreren van online en offline kanalen in je direct mail-campagnes stelt je in staat om leads te genereren en tegelijkertijd de interactie met potentiële klanten te stimuleren. Het is belangrijk om de gegevens die je verzamelt te gebruiken om relevante follow-up-communicatie te bieden en relaties met leads op te bouwen.
Over mij
Roy de Kleuver een marketeer met ruim 10 jaar ervaring. Zo ben ik o.a. 5 jaar lang verantwoordelijk geweest voor het fulfilment en direct mail gedeelte bij MailingCentre uit Veenendaal.
Gespecialiseerd in direct marketing, online marketing en e-commerce. Voor onze opdrachtgevers denk ik mee over de juiste en meest efficiënte wijze waarop zij hun doelgroep kunnen bereiken en belangrijker nog hoe zij de aandacht weten te pakken.
Ik denk niet alleen mee en adviseer ook zorg ik ervoor dat wij de afgesproken kwaliteit leveren tegen de overeengekomen voorwaarden.