Mailing versturen anno 2023, Mailing Masters is hier ijzersterk in

Mailing versturen via Mailing Masters?

Een mailing maken en versturen zonder daar al te veel tijd mee kwijt te zijn dat kan. Wij kunnen een volledige mailing voor u verzorgen. Wij zorgen voor het vouwen en vullen de enveloppen voor u. Ook zorgen wij ervoor dat de adressen op de enveloppen komen door deze erop te printen of er adresstickers op te plakken. Kortom, u kunt er vanuit gaan dat wij de mailing netjes en zorgvuldig versturen voor u, door alle daarvoor benodigde stappen te volgen. Wij stellen daarbij u wensen voorop.

Onze werkwijze bij het verzenden van een mailing

Mailing versturen

Geef ons aan wat voor mailing u wenst te versturen en wij spreken graag de belangrijkste zaken met u door. Hierna brengen wij graag een passende en vrijblijvende offerte aan. Naast enkel het versturen van uw mailing kunnen wij deze ook voor u printen met onze speciale printservice. Kijk voor deze en onze andere diensten bij producten voor een uitgebreide uitleg.

Twijfel dus niet langer en laat ons uw mailing versturen. Neem contact met ons op en mail info@mailingmasters.nl

15 Tips bij het verzenden van een goede mailing

Wilt u zelf uw mailing opzetten? Dan hebben wij voor u een rijtje met interessante tips. Dit zijn praktische tips die bij het verzenden van mailings hun waarde hebben bewezen…

1. Recent adresbestand
Een recent adresbestand is noodzakelijk voor een effectieve mailing. Wanneer u een bestand gebruikt dat een aantal jaar geleden voor het laatst is geupdate is de kans groot dat veel poststukken retour komen vanwege bijvoorbeeld het vertrekken van een contactpersoon bij een organisatie.

2. Uw mailing versturen met een volledig adresbestand
Het is niet alleen belangrijk dat uw adresbestand recent is, maar deze moet ook zo volledig mogelijk zijn. Wanneer bij u bijvoorbeeld bekend is welke persoon binnen een bedrijf verantwoordelijk is voor de inkoop van uw product, dan zal de mailing vele malen effectiever zijn als u ook deze persoon direct aanschrijft. ‘Reclamebrieven’ die worden gestuurd naar een adres zonder contactpersoon komen minder vaak aan bij de juiste persoon. Mailing Masters beschikt over zeer uitgebreide adresbestanden die kunnen worden gebruikt voor uw mailing.

interactive direct mail

3. Opvallen
Opvallen met uw mailing is belangrijk, zeker in tijden waarin de brievenbus vol zit met reclamematerialen. Diverse mogelijkheden zijn beschikbaar om een mailing op te laten vallen. Een afwijkende vorm of kleur van een envelop of een bijzondere andere verpakking zorgt ervoor dat de envelop sneller wordt geopend.

4. Give-away
Wanneer u er vrijwel zeker van wilt zijn dat uw envelop wordt geopend dan wordt geadviseerd om een give-away of gadget toe te voegen aan de envelop. Dit is kostbaar, maar een mailing versturen met een incentive zorgt wel voor een zeer hoge attentiewaarde. De effectiviteit van de mailing kan met bijvoorbeeld een pen gemakkelijk verdubbelen.

5. Advies

Machinaal couverteren


Wanneer u een grote mailing verzendt is de kans groot dat u niet alle enveloppen zelf gaat vullen, maar daarvoor een externe partij inschakelt. Wanneer u niet zeker bent over uw mailing of een mening wilt hebben over uw plan, kan het zeker geen kwaad om deze externe partij mee te laten denken. De direct mail specialisten van Mailing Masters denken graag met u mee en helpen u graag met het couverteren van uw mailing.

     50% van het succes van uw mailing hangt af van de kwaliteit van het adresbestand!

6. Uw direct mailing schrijven

Uw mailing kan wat betreft vorm uitstekend zijn ontworpen, maar als uw tekst niet in orde is kan de mailing zijn succes volledig verliezen. Wanneer u bijvoorbeeld meerdere spelfouten maakt wordt het imago van uw bedrijf slechter. Laat daarom bij twijfel altijd iemand de tekst lezen die veel kennis heeft op gebied van de Nederlandse taal. Laat sowieso altijd iemand anders de tekst lezen, twee mensen zien meer dan 1.

7. Tijd
Is het belangrijk dat uw mail de dag na aanbieding bij PostNL op de deurmat valt of is het ook prima als de mailing een dag later, een paar dagen later of zelfs een week later aankomt? Wanneer de mailing geen haast heeft is het aan te raden om uw post niet via de 24-uurs service te versturen, maar met bijvoorbeeld 48-uurs service, 72-uurs service of nextweek delivery. Hierdoor kunt u een aanzienlijk bedrag besparen, zeker bij grote aantallen en een hoger gewicht per mailpiece.

8. Humor werkt!
Wanneer uw mailing en doelgroep daarvoor geschikt is, dan is het bij mailing versturen aan te raden om humor te gebruiken.

9. Personaliseren van uw mailing

Zoals al is besproken is het verstandig om over een zo gedetailleerd mogelijk adresbestand te beschikken. Daarbij is het ook verstandig om de brieftekst ook zo persoonlijk mogelijk te maken. ‘Geachte heer Jansen,’ komt beter over dan ‘Geachte heer, mevrouw,’. Wanneer een eventuele bedrijfsnaam ook wordt genoemd in de tekst wordt de brief nog persoonlijker.

10. Behouden of werven?
Vergeet niet dat u uw bestaande klanten ook af en toe aandacht geeft door middel van bijvoorbeeld een goede mailing. De loyaliteit van de klant ten opzichte van uw bedrijf zal dan groter zijn. De kans op een volgende bestelling wordt tevens vergroot.

     Stappenplan Direct Mailing versturen:

Bepalen doelgroep -> verkrijgen goed adresbestand -> ontwerpen goede meiling met een duidelijke
     boodschap -> produceren ontwerp (drukken, printen, etc.) -> verzenden ->
     vervolg (volgende mailing, nabellen, etc.)

11. Boek meer resultaten met eeen ingeroosterde mailing

Geadviseerd wordt om goed uw doelgroep te onderzoeken en zo te weten te komen wanneer deze doelgroep bezig is met de aanschaf van uw product en/of dienst. Uw mailing versturen moet u daar op afstemmen. Een reclame voor ijsjes in de winter is bijvoorbeeld veel minder effectief dan de zelfde reclame wanneer het buiten 30 graden is.

12. Herhaling
Een reclame-uiting valt pas echt op als deze wordt herhaald of als mensen op verschillende plaatsen en wijzen hiermee worden geconfronteerd. Niet iedereen beschikt over een budget dat het toestaat om bijvoorbeeld overal advertenties te plaatsen. Toch kunt u deze herhaling ook bewerkstelligen met een kleiner budget. Aangeraden wordt om bijvoorbeeld alle ontvangers van de mailing na te bellen of een reminder te sturen per post. Wanneer u zelf niet de capaciteit heeft om mensen na te bellen kunt u altijd een extern bedrijf hiervoor inschakelen. Wist u dat per jaar gemiddeld 4 tot 5 contactmomenten nodig zijn om ’top of mind’ te blijven bij de klanten?

13. Gemak
Wanneer u in uw mailing de mensen oproept om te reageren, maak dit dan zo gemakkelijk mogelijk. Voeg bijvoorbeeld een antwoordkaart bij met antwoordnummer met een al van tevoren ingevulde persoonlijke informatie die de mensen alleen maar in de brievenbus hoeven te doen. De kans dat mensen reageren is dan groter dan wanneer veel informatie moet worden ingevuld en deze vervolgens in een eigen envelop met eigen postzegel moeten worden verzonden. Mailing Masters kan u onder andere adviseren over de mogelijkheden wat betreft antwoordkaarten.

14. Brieven
Een mailing versturen met een daarbij goed geschreven brief is moeilijker dan veel mensen denken. Zorg ervoor dat uw brief aan de volgende eisen voldoet: kort en bondig, gestructureerd (kopregels en alinea’s), juiste toon en persoonlijk ondertekend.

15. U of wij?
Veel mensen zijn geneigd vaker het woord ‘wij’ te gebruiken in een brief dan het woord ‘u’. Zo komt het over alsof u vooral over uzelf praat. Probeer vaker ‘u’ te gebruiken dan ‘wij’.

Hoe een mailing versturen?

Een mailing versturen kunt u digitaal versturen of via de traditionele wijze, via de post. Voor het versturen van een succesvolle mailing kunt u op deze pagina terecht voor 15 goede tips.

Wat is een mailing?

De definitie van een mailing is een marketingcommunicatie activiteit die er gericht is om een vooraf vastgestelde doelgroep te benaderen met een gerichte boodschap. Het doel is voornamelijk om te informeren en/of promoten. Door een mailing te verzenden kunt u de relatie met de klant stimuleren, klantentrouw te bevorderen of op te bouwen.

Hoe nieuwsbrieven versturen?

Tegenwoordig worden de veruit de meeste nieuwsbrieven via Outlook, Mailchimp of een uitgebreider emailling pakket zoals bijvoorbeeld MailBlue deze aanbiedt. Het is belangrijk te beginnnen met het schrijven en vormgeven van de mailing die aansluit op de belevingswereld van uw doelgroep. Voor meer tips kunt ook terecht op deze pagina. Je vindt hier 15 praktische tips voor het versturen van nieuwsbrieven. Wilt u een tradionele nieuwsbrief versturen via een postverspreider? Dan kunnen wij je als geen ander adviseren over de vormgeving. Ook kunt u uw nieuwsbrief wellicht goedkoper versturen doordat wij voor u kunnen besparen op de portokosten.

Hoe werkt MailBlue?

MailBlue is gespecialiseerd in het versturen van online mailingen. Deze organisaties biedt een 3-tal pakketten aan. Met behulp van deze pakketten kunt u online nieuwsbrieven versturen, koppelingen maken met uw social media accounts, marketingfunnels opzetten, landingspagina’s maken en managen. Voor uitgebreidere informatie is er ook de website van MailBlue

Waarom periodieken mailings versturen?

Periodieke mailings, zoals nieuwsbrieven en regelmatige poststukken, zijn een krachtig middel om in contact te blijven met uw doelgroep. Ze bevorderen herhaalde interacties met klanten, versterken uw merk en delen waardevolle informatie. Ontdek hoe periodieke mailings uw marketinginspanningen kunnen verbeteren en blijvende resultaten kunnen opleveren.
Verbeterde Klantenbinding: Regelmatige mailings versterken de relatie met klanten door uw bedrijf top-of-mind te houden. Dit vergroot betrokkenheid en loyaliteit, waardoor klanten zich gewaardeerd voelen en op de hoogte blijven van uw laatste ontwikkelingen.
Toename van herhaalde verkopen: Periodieke mailings stimuleren herhaalde verkopen door aanbiedingen en waardevolle inhoud te delen. Klanten worden aangespoord om terug te keren naar uw producten of diensten, wat de omzet verhoogt en klantentrouw bevordert.
Verhoging van merkbekendheid: Deze mailings vergroten uw merkbekendheid door consistente waarde te bieden en uw merk te promoten. Vooral in concurrerende markten kan merkherkenning doorslaggevend zijn voor aankoopbeslissingen. Periodieke mailings zetten uw merknaam in de schijnwerpers en laten een blijvende indruk achter bij uw doelgroep.

Wilt u meer weten over direct marketing? Kijk dan ook eens op deze direct marketing pagina!